فراخوان نخستین مسابقه بین المللی عکس کار ایران منتشر شد بازگشت Back

نخستین مسابقه بین المللی عکس کار ایران همزمان با برپایی سومین نمایشگاه بین المللی کار ایران، توسط مرکز کار ایران برگزار می شود و علاقمندان به شرکت در این رویداد تا ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۹ فرصت دارند آثارشان را در چهار بخش به دبیرخانه ارسال نمایند.

به گزارش روابط عمومی مرکز کار ایران، نخستین دورۀ این جشنواره همزمان با برپایی سومین نمایشگاه بین المللی کار ایران (ایران جابکس) از ۱ تا ۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ توسط مرکز کار ایران برگزار می شود و از کلیه عکاسان حرفه ای، آماتور و علاقمندان به عکاسی دعوت می شود تا ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۹ آثار خود را به دبیرخانه مسابقه ارسال نمایند.
«مرکز کار ایران» بعنوان مرجع تخصصی ایجاد بسترهای کار و شغل، امیدوار است عکس هایی به دبیرخانه مسابقه برسد که ضمن پرداختن به کار به عنوان موضوع مهم اجتماعی؛ بیانگر کوشش عکاسان در نمایش واقعیت ها و آگاهی بخشی به جامعه در ارتباط با هدف این مسابقه باشد.
تاکید بر ارج نهادن به کار و مشاغل مختلف برای رونق اقتصادی و زندگی بهتر و در این میان شغل های تخصصی، مهارتی و حرفه ای و نیز کسب و کارهای نوین از اولویت های این مسابقه است و مشاغل پنهان و کارهای کاذب و غیر مولد مانند دستفروشی، کارهای خیابانی و مشغولیت های تفریحی و شخصی مد نظر دبیرخانه مسابقه نیست.

بنا بر این گزارش، این مسابقه در سه بخش برگزار می گردد:
۱- تک عکس
نگاه برگزار کننده در این بخش واقع گرایانه بوده و هر گونه دخل و تصرف که منجر به تغییر در واقعیت عکس شود، پذیرفته نخواهد بود. هر شرکت کننده در این بخش می تواند با رعایت مقررات، حداکثر ۷ اثر ارسال نماید.

۲- مجموعه عکس
تعریف: مجموعه عکس از نگاه برگزار کننده به آثاری اطلاق می شود که حاوی اندیشه و تفکر منسجم عکاس برای بیان ایده خود در قالب چند عکس مرتبط به هم باشد. ایده پردازی در این بخش اهمیت ویژه دارد. در این بخش استفاده از هرگونه تکنیکی برای رسیدن به هدف آزاد می باشد. ارائه بیانیه (statement) مشتمل بر حداکثر یکصد کلمه برای مجموعه عکس الزامی است. شرکت کنندگان در این بخش صرفاً یک مجموعه مشتمل بر ۴ الی ۷ عکس را می توانند ارسال نمایند.

۳- بخش جنبی: نه به کار کودک
این بخش با هدف نشان دادن آثار و عواقب اجتماعی زیانبار کار کودکان که به کارهای کاذب و غیر مولد مشغولند، به این موضوع اختصاص یافته است. شرکت کنندگان در این بخش می توانند حداکثر ۳ اثر تک عکس از کار کودکان را ارسال نمایند. توجه شود که در این بخش مجموعه پذیرفته نخواهد شد.

تاریخ خبر:  ۱۳۹۸/۱۲/۰۶